22 de maig del 2009

FUN- diagnosi comunicació

Fa uns dies, a rel d'una enquesta interna de la Fundació per a fer una diagnosi sobre la comunicació interna i externa i la proposta de millores, em van demanar si volia dir la meva.

Bé, sempre és difícil, des de fora de l'estructura, xerrar sobre el tema de la comunicació. La opinió que exposaré, és més o manco la que he passat a VDB per si creuen que és útil. És feta a nivell personal. És una valoració de certs aspectes que per una via o altra m'arriba i que, més que contestar el qüestionari en qüestió, s'hauria de posar en altres comentaris.

Abans de començar crec que cal aclarir alguns punts. L'opinió és fruit del que l'experiència m'ha mostrat ja que he participat en les reunions de treball per a la constitució de la Fundació. Particip en una entitat de la qual un membre n'és membre de la Junta Executiva. He llegit bastants dels documents i col·laborat en donar opinió al mateixos així com també he tingut accés a la majoria de les actes de la JD; i fins fa poc, era una de les persones que gestionava el correu electrònic que disposa l'entitat en qüestió.

Dit açò, el resultat-opinió és que no record cap cas en que la Fundació hagi enviat una informació que no fos estrictament necessària o que no en tingués algun interès directe. És com si les entitats no fossin fundació. De fet, consta en acta, i no he llegit que s'hagi modificat el criteri, fins i tots els membres de la JD quan volen informació l'han de demanar i aquesta, la JD, decidirà si és adient el que la tengui o no (?).

És com si la Fundació fos una estructura que està per damunt de tot, dirigit per no sé ben bé quin òrgan, i que donar informació, és un problema (de poder?). En tost de ser una estructura que alimenta d'informació a tots els que estan baix el seu paraigua, tan persones com entitats. Ja sé que algunes informacions poden ser delicades i per tan, tenc clar que no tot és públic, però quan manco coses hi hagi d'aquestes, millor.

De fet, ni siquiera s'envia els comunicats de premsa i/o anuncis a les entitats. Com si aquestes no fossin de la Fundació o com si no importés si aquestes coneixen o no aquesta informació. Per posar un exemple les convocatòries de places laborals, que surten pel diari però no s'envien a les entitats.

Les actes s'envien (o enviaven) quan estan aprovades. Açò fa que quan un rep la informació aquesta ja te uns mesos. De fet, i per comentaris d'algun membre de la JD, ni els membres de la mateixa tenen la informació necessària.

Des de la nostra associació hem demanat tenir informació sobre els projectes on es demana ajuda, dels ordres del dia de qualsevol reunió (JD, patronat, comissions de treball..), etc. tot perquè aquesta informació pot ajudar a crear noves inquietuds, a copiar i assumir les parts que ens poden ajudar a millorar el que feim, a poder opinar abans de que els fets siguin consumats, a sentir-nos que som membres actius de la Fundació i que la nostra opinió comte, etc.

L'opinió que m'ha quedat després de tot el procés és que hi ha por -i no sé per què- a donar informació i també que, possiblement, no els interessen -tampoc sabria dir a qui- els que demanen informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada